Září 2016

Magie a věda v Bradavicích - 2. kapitola

6. září 2016 v 19:13 | Magorovo Wuhu |  Povídky
Hned další den mi začala výuka.
"To je trochu brzy na to, abych se stačila v Bradavicích zorientovat," pomyslela jsem si. A taky že jo. Nejen, že jsem nemohla ani za boha najít svou učebnu (i přes Albusovy sáhodlouhé instrukce - asi proto, že prostě nebyly k zapamatování), ale ještě jsem po cestě málem vrazila do Severuse - toho protivy, co se mi vysmíval na hostině.
"Dávejte pozor, kam šlapete," utrousil suše.
"Pardon..."
Snape, když zjistil, že srazil mě, hodil na mě posměšnou grimasu a otočil se, že půjde, jako kdybych mu nestála za řeč. Já ho však zastavila, protože jsem fakt, ale fakt potřebovala zjistit, kde to sakra jsem.
"Neřekl byste mi, prosím vás, kde je učebna Nauky o mudlech?"
"Tady jistě ne," ušklíbl se a nechal mě tam stát. Super, fakt super.
Nakonec jsem to našla, hlavně díky těm pohyblivým obrazům na zdech, které mě navigovaly. Na svou první hodinu jsem dorazila o akademickou čtvrthodinku později.
"Tak, všichni dovnitř," vydechla jsem s omluvným podtónem a nahnala své studenty do třídy. Nebylo jich moc, jen asi pět nebelvírských, asi po třech z Havraspáru a z Mrzimoru a pochopitelně žádný zmijozelák (ano, už jsem zjistila, jak se která kolej píše.) Studenti si bez řečí posedali a vyčkávali slov. Byla jsem jejich chováním příjemně překvapená. Usmála jsem se na ně, omluvila se za svůj pozdní příchod a nechala každého z nich, ať se mi krátce představí. A pak jsem vzala do ruky učebnici, co jsem z ní prý měla učit... A polilo mě horko.
"Co se děje, paní profesorko?" ozvala se Hermiona Grangerová.
"Já jen..." vydechla jsem frustrovaně "že se mi ta učebnice ani trochu nelíbí."
Ale vážně - tohle má být učebnice nauky o mudlech? Malá, černá, stará snad sto let - podle čehož vypadaly i informace v ní?
"První kapitola - Co je výraz "mudla" a co znamená - čtyři stránky A5."
"A5?" ozval se kdosi ze studentů. Ignorovala jsem ho. Byla jsem v ráži.
"Druhá kapitola - Utajení kouzelnického světa před mudly. Třetí kapitola - Jak se chránit před odhalním mudly. Čtvrtá kapitola - Úvod do paměťových kouzel a jejich použití po odhalení. Pátá kapitola - Mudlovské vynálezy - automobily, fotografická zařízení a... Telefon? To je všechno? To je tak zastaralé, že by se vám každý mudla vysmál! A ta móda, to je kapitola šest - to už se dávno nenosí. Tak to ne. Z tohohle vás učit nebudu. Musím si promluvit s Albusem."

***

"Je to tak, jak říkáte," pověděl mi Albus, když jsem mu o té učebnici o hodinu později rozhořčeně vykládala v jeho kanceláři. "Proto jsem vás zaměstnal. Už dlouho se ví, že učebnice Nauky o mudlech jsou scestné, zastaralé, nespolehlivé a ano, nebezpečné tím, jak jsou zastaralé. Bohužel, jen málo lidí z našich řad má potuchy o tom, co přesně je špatně a jak přesně to opravit. Vy jste mudlovka, pedagog a máte dobré a funkční vztahy s kouzelníky už od útlého dětství, což jsou tři věci, které jsem hledal v člověku, který by, společně se mnou, mohl vydat novou verzi učebnice."
"Jenže to už bude lepší, když tu učebnici napíšeme celou znova," pípla jsem.
"Ach ano, to je možné," souhlasil ředitel s úsměvem.
"A zatím je mám učit z čeho?"
Albus se přátelsky, a zároveň pobaveně, usmál. "Z ničeho. Naučte je to, co uznáte za vhodné. Syllabus je čistě na Vás. Určitě si však svůj plán někam napište a dejte mi ho k přečtení."
"Ano, pane řediteli," kývla jsem, také s úsměvem, který narůstal každou vteřinou.
"Á, kreativní mozek se už začíná projevovat," řekl na to spokojeně Albus. "Cítím změnu. Velkou změnu, a rozhodně k lepšímu."